۷ صفت ویژه قهرمانان بازار گردشگری ایران

قهرمان بازار گردشگری ایران دارای ۷ ویژگی ممتاز هستند که شامل شور، شوق و انگیزه، ایمان، استراتژی، درک ارزش‌ها، به روز بودن و مشورت‌پذیری است.

 احمد دیناری رئیس اداره سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در یادداشتی نوشته است: آیا شما یکی از قهرمانان بازار گردشگری ایران هستید؟ برای اینکه پاسخ این پرسش را روشن و قاطعانه بدهید و یا اینکه بدانید آیا قهرمان بازار گردشگری ایران هستید یا خیر، یادداشت پیش رو را مطالعه کنید :
شور، شوق و انگیزه:
انرژی لازم برای انجام درست کارها از طریق شور، شوق و انگیزه حاصل می شود که غالباً امری درونی است و این صفت بی چون و چرای قهرمانان بازار گردشگری است، کسانی که با شناخت کافی پا به این عرصه نهاده اند و کارشان را دوست دارند و این خود باعث می شود مشتریان بیشتری به سمت آنها جذب شوند و این جذابیت برایشان پولساز است. لذا چنانچه به کاری که در صنعت گردشگری انجام می دهید متعهد باشید و دوستش بدارید و در مورد آن شور، شوق و هیجان کافی داشته باشید، انرژی مورد نیاز برای یادگیری مستمر، توانمندسازی، بهبود و نوآوری خواهید داشت و بدین طریق کسب و کار گردشگری تان دارای بالاترین کیفیت، تمایز و سازگار با رسالت و ارزش های شما و ارزشمند برای مشتریانی که از خدمات شما بهره می برند، خواهد بود.
قهرمانان بازار گردشگری ایران به کارشان به عنوان علاقه و رسالت می نگرند نه صرفاً یک شغل، لذا همواره سعی می کنند میکل آنژ زمینه شغلی خود باشند و کارشان را با شور، شوق و هنرمندانه انجام دهند. ایمان:
قهرمانان بازار گردشگری ایران به اینکه چه می خواهند و اینکه آن را به دست خواهند آورد، ایمان دارند. به کارشان که در آن غرق هستند و دوستش دارند ایمان دارند و با تلاش، پشتکار، تاب آوری، عمل گرایی و استفاده ازتوان فردی و تیمی خود به موفقیت نهایی دست می یابند، چراکه معتقدند نیروی کسی که به چیزی یا هدفی معتقد است برابر است با نیروی ۹۹ نفر که فقط به آن علاقه مندند. آنها معتقدند عقیده و ایمان فرمانده مغز است و آنچه می تواند درمان بسیاری از چالش ها و مشکلات پیش روی شان در صنعت گردشگری باشد، عقیده و ایمان است.
استراتژی:
قهرمانان بازار گردشگری خوب دانسته و می دانند که باید از روش هایی استفاده کنند که با آنها امکانات خود را در جهت اهداف کسب و کارشان تنظیم کنند. استراتژی ها و راهبردهای عملیاتی که منطبق بر بازار حاکم بر گردشگری ایران است. آنها ضمن تهیه و اجرای یک طرح بازاریابی کاربردی و ارزیابی صحیح آن، تلاش می کنند از بازاریابی تک عنصری و صرفاً تمرکز بر یک روش یا استراتژی همچون تبلیغات یا قیمت، پرهیز کرده و آمیخته ای از استراتژی ها را به کار گیرند تا بدینوسیله از طریق کوتاهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین روش ها به اهداف از پیش تعیین شده بازاریابی کسب و کار خود دست یابند.
درک ارزش‌ها:
قهرمانان بی همتای بازارگردشگری به ارزش های مدنظر مشتریان خود توجه کرده و معتقدند همیشه و در همه حال باید مهیای میزبانی شایسته از خانم ها و آقایان محترمی باشند که آنها را انتخاب کرده اند و اساس و مهره ی حیاتی کسب و کارشان هستند. لذا مشتری مداری، احترام داری و خلق ارزش و شگفتی را سرلوحه امور و فعالیت های خود قرار داده و همواره در صدد درک ارزش های ایشان هستند. آنها دوست دارند مشتریان بعد از دریافت خدمات، آنها را با کلمات و صفات پسندیده و مثبت یاد کنند و بگویند این خرید ارزشش را داشت یا خرید ارزشمندی بود.
درک ارزش ها و اطمینان دادن به مشتریان برای خرید، نفع خود را در نفع مشتری دیدن، توجه به کوچکترین خواسته های شان و ارائه خدمات با کیفیت بالا از جمله شاخص هایی هستند که مورد توجه و اهتمام قهرمانان بازار گردشگری ایران قرار می گیرند. در واقع درک ارزش در یک کسب و کار گردشگری یک استراتژی مهم برای مراقبت و حفظ مشتریان است و ضمن افزایش رضایتمندی مشتری، کلید اصلی مدیریت روابط سودآور در کسب و کار محسوب می گردد.
مردم داری‌:
در صنعت انسان محور و اجتماع محوری همچون گردشگری، نیروی صمیمیت و مردم داری و به عبارتی بهتر با مردم خوب تا کردن یا سر کردن، رمز پیروزی و موفقیت است و پول یا سرمایه به تنهایی برای موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا در بازار گردشگری کافی نیست. در این ارتباط متأسفانه در سال های اخیر شاهد ورود افرادی به صنعت گردشگری و هتل داری هستیم که هیچ غرابتی با آن نداشته و صرفاً پول را محور پیشبرد اهداف خود قرار داده اند و از مردم داری، مهارت های اجتماعی و ارتباطی مؤثر، آموزش، آداب و پروتکل های حاکم بر این صنعت نرم فاصله زیادی دارند که من این دسته از بازیگران متوهم عرصه گردشگری و هتل داری را بازندگان نوکیسه بازار گردشگری ایران می‌نامم.
خوش اخلاقی، رعایت احترام، مشورت، گذشت، تواضع و افتادگی، تعامل، صبر و تحمل و تفقد و رسیدگی به امور مشتریان از جمله شاخص ها و نشانه های صمیمیت و مردم داری در صنعت نرم گردشگری است. قهرمانان بازار گردشگری ایران به خوبی می دانند که مهربانی و خوب تا کردن با مردم، مهمترین راه حفظ و موفقیت کسب و کار است و همواره تلاش می کنند کارکنان و مشتریان را عضو یک خانواده بدانند و حس خوب ارزش داشتن را در آنها ایجاد کنند.
به روز بودن:
قهرمانان بازار گردشگری ایران موج ساز هستند نه اسیران موج. آنها با زمانه پیش می روند و به طور مداوم در تلاشند تا نسبت به ارتقاء دانش تخصصی و مهارتی و همچنین تجربه خود در صنعت گردشگری اقدام نمایند. از توهم دانایی بیزارند و خود و کارکنانشان را در معرض آموزش های مداوم و تکنولوژی قرار می دهند. آنها می دانند که دانایی؛ توانایی است و در این بازار پر رقابت گردشگری تنها راه ایجاد مزیت رقابتی، تمایز، تفاوت و پیشی گرفتن از رقبا، پرداختن به آموزش است. آنها خوب می دانند که قطع آموزش و به روز نبودن مساوی است با گام نهادن در مسیری تاریک و مبهم که انتهایش ناپیداست و این رویکرد و نگرش غلط، هزینه های گزافی نیز برایشان به همراه خواهد داشت، لذا سعی می کنند با زمانه پیش بروند تا همچون دایناسورها نسلشان منقرض نشود!
اهل مشورت:
مشورت گرفتن از دیگران ویژگی ممتاز افراد بالغ و قهرمان است. مشورت گرفتن از متخصصان باتجربه مسیر حرکت شما را در کسب و کار روشن و دستیابی به اهداف را سهل تر می کند و بالعکس توهم دانایی باعث می شود به بیراهه بروید، چراکه همه چیز را همگان دانند. قهرمانان بازار گردشگری خوب می دانند که با مشورت می توان طلا ذخیره کرد و خود رأی بودن در کارها نتیجه ای جز شکست ندارد و باید خود را در عقل دیگران شریک کنند و معتقدند که راه صواب و درست از هیچ راهی بهتر از مشاوره به دست نمی آید. آنها می دانند که مشورت گرفتن از دیگران مثل گذاشتن یک چراغ در کنار چراغ خودشان است و در نتیجه نور زیادی در مسیر حرکت خود خواهند داشت و راهشان روشن تر و هموارتر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403092901577
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha